Artistik İzlenimler | Kreatif Sanat Fuarları
KÜLTÜR & SANAT

Artistik İzlenimler | Kreatif Sanat Fuarları

Baharın müjdecisi sadece rengarenk açan çiçekler değil, bu çiçekler kadar renkli, eğlenceli ve kreatif sanat fuarları.

GÜNCELLEME TARİHİ: 2 Temmuz 2024

Yazar: Ayşe Sarıoğlu

New York birbirinden renkli çiçeklerle baharı kutluyor ve bu bahar mutluluğu, enerjisi ve dinamizmi New York’taki tüm sanat fuarlarına damgasını vuruyor.

Evet bu sadece bahar havası değil baharın kutlaması.

New York'ta iki hafta süren sanat fuarları Frieze New York ile başladı ve Tefaf New York ile bu bahar ki döngüsünü tamamladı. Frieze The Shed'de beş gün geçirdikten sonra 5 Mayıs’ta 12. edisyonunu tamamladı. Geçen hafta Chelsea'de bir dizi sanat fuarı ve galeri açılışlarıyla birlikte gerçekleştirilen Frieze, fuar boyunca 66 ülkeden 25.000 ziyaretçiyi ağırladı. 68 galeriye ev sahipliği yaptı.

Önceki yıllarda olduğu gibi Frieze, yerleşik birinci sınıf galerilere ev sahipliği yaparken, Focus sektöründeki 12 yıl veya daha az süredir faaliyet gösteren katılımcılara adanmış daha genç galerilerle çalıştı. Ve Focus’ta Alejandro Durân ve Lee Byungchan’ın işleri unutulmazdı.

Lee Byungchan

Bu bölümde, Sara Chang Yan'ın solo sunumuyla Focus Stand Ödülü'ne layık görülen Lizbon galerisi Madragoa da dahil olmak üzere, Frieze New York'ta ilk kez sahneye çıkan birçok galeri yer aldı. Bu yıl Frieze’e ilgi yoğundu ve seçilen galeri ve işler çok başarılıydı.

Fuarda bildirilen satışların başında, White Cube standında 1 milyon dolara satılan Doris Salcedo'nun Disremembered XIV (2014) filmi yer aldı. Fuardaki diğer önemli işlemler arasında Hauser & Wirth'te 850.000 $'lık bir Ed Clark tablosu ve Thaddaeus Ropac'ta 725.000 € (776.610 $) değerinde Tony Cragg paslanmaz çelik işi yer aldı.

Ed Clark

Pace Gallery'nin Robert Mangold'un yeni tabloları ve Arlene Shechet'in heykellerinden oluşan ortak sunum eserleri fuarın ikinci gününde tükenmişti. Mangold'un eserlerinin her biri 350.000 ila 450.000 ABD Doları arasında satılırken, Shechet'in eserlerinin her biri 90.000 ila 120.000 ABD Doları arasında alıcı buldu.

Arlene Shechet

Diğer önemli satışlar arasında bir Tiona Nekkia McClodden eseri 100.000 $'a satılırken, Lynne Drexler'in iki tablosu 100.000 ve 375.000 dolara alıcı buldu.

Diğer satışlar arasında Tunji Adeniyi-Jones, Darren Almond, Tracey Emin, Theaster Gates, Jessica Rankin ve Ilana Savdie gibi sanatçıların eserleri yer aldı.

Frieze New York, New York'un sadece küresel sanat pazarının merkezi değil, sanat sektörününün merkezi olması yanında aynı zamanda toplumu da kendine çeken bir şehir olduğunu bir kez daha kanıtladı.

Ve ABD'li koleksiyoncuların güçlü katılımı da düşünüldüğünde fuar Amerikan pazarının devam eden gücünü de gösterdi.

TEFAF New York’un onuncu edisyonu ile coşkulu bir uluslararası koleksiyoncu topluluğunu bir araya getirerek güçlü satışlara imza attı.Fuar, 9 Mayıs Koleksiyoner Önizleme Günü'nde güçlü bir katılımla açıldı ve 10-14 Mayıs arasındaki 5 günlük etkinlik boyunca sürekli olarak kalabalıkların ilgisini çekti. Yaklaşık 90 uluslararası katılımcı, fuarı farklı kategorilerde etkileyici satışlar müze satın almaları ile tamamladı.

Rebecca Salsbury James

Satışta öne çıkanlar

Pablo Picasso çizimi (890.000 $'a teklif edildi) ve Philip Guston'un 400.000 $ aralığında bir fiyatla kağıt üzerine yağlıboya çalışması. Picasso'nun kağıt üzerine bir eseri (400.000 - 500.000 $) ve Pablo Picasso'nun bir tablosunu (1.800.000 - 2.000.000 $) Almine Rech tarafından satıldı. Brian Calvin'in bir tablosu (45.000 $ - 50.000 $), Kenny Schard'ın bir tablosu (180.000 - 200.000 $), Claire Tabouret'nin bir heykeli (95.000 - 100.000 $), Günther Förg'ün bir tablosu (60.000 $ - 65.000 $) ve Genieve Figgis'in bir tablosu (80.000 $ - 100.000 $)’ a alıcı buldu. Kasmin, Alma Allen, Robert Motherwell ve George Rickey'nin eserlerinin yanı sıra Picasso'nun Femme et deux hommes sur la plage, 1923 (175.000 $) adlı eserini de sattı.

Fuar boyunca kadın sanatçıların işlerine olan ilgi istikrarlı bir şekilde Önizleme Günü'nden fuar sonuna kadar devam etti. Salon 94 , Amerikalı ressam Rebecca Salsbury James'in üç önemli eserini sattı. Antikacılar ve tasarımcılar da önemli satışlar yaptılar.

TEFAF New York'un büyüleyici programı 14 Mayıs Salı gününe kadar sürdü.  

Ozioma Onuzulike

New York'taki 1-54 Çağdaş Afrika Sanat Fuarı'nın 2024 edisyonu, 1 Mayıs’ta Chelsea'nin Starrett-Lehigh binasındaki yeni yeri ile basına açıldı. Fuarın önceki edisyonları Harlem'de yapılırken, bu yıl fuar endüstrinin yoğun olduğu Chelsea mahallesine taşındı. 1- 54 New York'un 2024 edisyonunda 32 katılımcı yer aldı ve bunların tümü öncelikle Afrikalı sanatçıların veya Afrika diasporasından sanatçıların sanat eserlerini sergiledi.Galerilerin çoğunluğu ABD veya Avrupa'dan gelse de, Nijerya, Uganda, Güney Afrika, Fildişi Sahili ve Fas'tan gelenler de dahil olmak üzere kıtaya dayalı yedi galeri vardı. Kehinde Wiley'deki Black Rock Senegal'deki konuk sanatçıların çalışmalarından bir seçki ve sanatın kozmopolitizmine küstah bir selam veren "sanat dünyası pasaportları" veren Zimbabwe merkezli artHARARE de dahil olmak üzere, görülmeye değer birkaç özel proje de vardı. Göç ve kültürel değişim. Her zamanki gibi özenle hazırlanmış bir fuardı. Ozioma Onuzulike, LR Vandy, Benji Raid, İbrahim Bamidele, Laetitia Ky, Tope Fatubmbi, Alexis Peskine’ in işleri ilk aklımda kalanlar.

Benji Raid

Ve The Independent Art Fair 15. yaşını başarı ve coşku ile kutladı. Modern, şık ve bir o kadar da butik olan fuar benim favorim.İşler taze, yeni, cömert, cesur ve her zamanki gibi çok heyecan vericiydi.Bir o kadar yaratıcı, eğlenceli.Enerji her daim pozitif.Fuarın yer aldığı Spring Studio yüksek tavanları, geniş alanları ile işleri cömertçe karşılarken, teras cafesi nefis Manhattan manzarası ile kahvenizi yudumlamak için nefis bir mola imkanı sundu ve restaurantı nefis yemekleri ile arkadaşlarla paylaşmak için her zamanki gibi çok eğlenceliydi.

Yani Spring Studio’larındaki Independent fuardan çok fazlası. Bir hafta sonu kaçamağıydı.

İşlere gelince

Tom Uttech, Olivia Jia, Kate Spencer,Moira Dryer, Beverly Pepper, Laura De Santillana, Alison Watt, Ruby Neri, Jasmin Anoschkin, Martin Bodilsen Kaldahl, Jakob Jorgensen, Vanessa German ilk aklıma gelenler. 

Vanessa German

Şehrin gelecek vaat eden galeriler için önde gelen fuarı olan New Art Dealers Alliance (NADA) fuarının bu yılki edisyonunda 92 stant ve aralarında Fierman'daki fotoğraf ressamı Dietmar Busse, Hesse Flatow'un Amanda Martínez ve Alina Tenser'in zarif, sıra dışı heykelleri ve Emma Safir'in karma medya resimlerinden oluşan sergisi; ve şehir merkezindeki Europa galerisinde John Newman'ın fantastik heykellerinin mükemmel bir sergisi yer aldı. Ancak NADA fuarının benim için en heyecan verici kısmı, bu yıl ilk gelen yenileri taramaktı; Toronto ve Montreal'den Patel Brown; Güney Kore'den Foundry Seul ve Strada gibi ilkler.

Ben Arpea

Ve gelişmekte olan galerilere kar paylaşımlı modeller sunan Future Fair Ben Arpea, Back Lowry, Clementine Maconachie, Gwen Hardie, Rosalind Tallmadge ile heyecanlı geçti.2020'de kurulan Mama Projects, kısa sürede New York'un Chelsea semtinde yeni ortaya çıkan yetenekler için bir merkez haline geldi. New York merkezli Mama Projects, Mia Weiner'in Future Fair'deki solo sunumu için küçük, orta ve büyük duvar halılarından bir seçki sundu. Weiner, figüratif, fotogerçekçi tekstillerinde insan ilişkileri, cinsiyet ve kimlik temalarını pamuk, akrilik, ipek ve boya ve kristal gibi süslemelerle karmaşık bir şekilde örüyordu.

New York’un 2024 Bahar Müzayede Satışları 1,4 Milyar Dolara Yaklaştı

Bu, 2022'den önemli bir geri çekilme, ancak ekonomik dalgalanmalar ve Christie'nin çevrimiçi ortamda çok kötü bir hafta geçirdiği göz önüne alındığında korkulduğundan daha iyi.

Christie's, Mayıs 2024'te New York'ta düzenlenen 20. Yüzyıl Akşam Müzayedesinde Andy Warhol'un Flowers (1964) adlı eserini 35,5 milyon dolara sattı.

Andy Warhol, Flowers

Dünyanın önde gelen müzayede evlerinden dördü, geçen hafta New York'ta neredeyse 1,4 milyar ABD doları değerinde sanat eseri sattı; bu, 1,3 milyar ila 1,8 milyar dolar arasında değişen tahminlerin en alt sınırına doğru yöneldi.

Bu, 2023'teki 1,8 milyar dolardan %22, 2022'deki 2,5 milyar dolardan ise %36'lık bir düşüşe işaret ediyor.

Christie's'in 9 Mayıs Perşembe günü erken saatlerde “teknoloji güvenliği olayı” olarak tanımladıkları olayı yaşamasının ardından, zaten gergin olan sanat piyasasında kaygılar arttı. Christie's web sitesini kapattı ve trafiği, temel telefon ve e-posta iletişim bilgileri sunan, marka dostu olmayan URL'e yönlendirdi.

Müzayedeler başladığında işler daha da kötüye gitti; Christie's, 30 ila 50 milyon dolara satılması beklenen en pahalı lotu Brice Marden's Complements'i (2004-07) geri çekeceğini duyurdu.

Christie's uzmanı Alex Rotter, "Bu Brice'ın gecesi değildi ve biz bir sanatçının pazarını bu şekilde tehlikeye atmaya hazır değiliz" dedi.

Teknolojik sıkıntılara ve ilk heyecanlara rağmen hafta sonunda Christie's toplam 640 milyon dolarlık satışla (%86'sı lot bazında) başı çekti.

Sotheby's 633,4 milyon dolar gelir elde etti (%85,2'si parti bazında satıldı) ve aralarında Leonora Carrington'ın Les Distractions de Dagobert (1945) adlı eserinin 28,5 milyon dolar ve Lucio Fontana'nın Concetto spaziale, La fine di Dio (1964) adlı eserinin de 23 milyon dolar olduğu dikkate değer sonuçlar elde edildi.

Leonora Carrington, Les Distractions de Dagobert

Phillips 100 milyon dolar daha satış elde etti - bunun 46,5 milyon doları tek bir Jean-Michel Basquiat tablosundan geldi - ve Bonhams da 14 milyon dolar ekledi.

Christie’s, web sitelerinin hacklenmesinden kimin sorumlu olduğuna inandıklarını ya da herhangi bir kullanıcı bilgisinin çalındığını ya da başka bir şekilde ele geçirilip geçirilmediğini henüz söylemedi. Christie's'in bu tür olayları yönetmek için düzenli olarak test edilen köklü protokolleri ve uygulamaları var. Ancak bu köklü protokoller ve uygulamalar son derece zamansız ve yıkıcı bir saldırıyı önleyemedi. New York’ta bir bahar sanat haftası daha tüm dinamizmi ile yaşandı.