Artistik İzlenimler | The Winter Show
KÜLTÜR & SANAT

Artistik İzlenimler | The Winter Show

Ayşe Sarıoğlu’nun artistik izlenimlerinde bu ay, dünyanın en uzun süredir devam eden sanat, antika ve tasarım gösterisi olan The Winter Show var.

GÜNCELLEME TARİHİ: 14 Mart 2025

The Winter Show

Eş Başkanlar, Lucinda C. Ballard Michael R. Lynch Winter Show’un 71. edisyonunda East Side House Settlement ailesi ve değerli destekçilerle birlikte Park Avenue Armory'de yer almaktan onur duyduklarını belirttiler. Park Avenue Armory, New York'un canlı sanat sahnesinin temel taşı olmaya devam ederken, dünyanın en uzun süredir devam eden sanat, antika ve tasarım gösterisi olan Winter Show, yetmiş yıldan uzun süredir uzmanlık ve yenilik için bir ölçüt oluşturdu. Sürekli gelişen bir sanat piyasasında, değişen demografik özellikleri ve çağdaş zevkleri benimserken olağanüstü kaliteyi koruma konusunda kararlı bir bağlılığı sürdürdüklerini belirten eş başkanlar 2025’te çeşitli yıl, disiplinler ve fiyat noktalarını kapsayan güzel ve dekoratif sanatlarda uzmanlardan oluşan bir yıldız kadrosu oluşturdular. 

1891'den beri Bronx ve kuzey Manhattan'daki bireyler için bir umut ışığı olan olağanüstü toplum tabanlı kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan East Side House için birincil bağış toplama girişimi olma rolünü devam ettiren Winter Show Yönetim Kurulu, 2025'te Mott Haven'da Haven Charter Lisesi'nin ve risk altındaki gençlere yapı, eğitim ve destek sağlayacak yeni bir toplum merkezinin açılışı için heyecanlı. East Side House Settlement’ın Executive Director’ü Daniel Diaz, 2025'te açılması planlanan Haven’ın, öğrencilere sağlam bir akademik temel, gelişmiş kariyer yolları ve geleneksel okul eğitiminin ötesine uzanan bir kaynak zenginliği sağlayacağını. Aynı zamanda yetişkin eğitimi, kariyer geliştirme ve aile desteği programları sunarak tüm topluluk için dönüştürücü bir alan olarak hizmet vererek bilgi, fırsat ve dayanıklılığın geliştiği bir merkez yaratacaktır dedi. Park Avenue Armory'deki Winter Show Koleksiyoncular Salonu Stanford White ve Louis Comfort Tiffany tarafından Amerikan Estetik Hareketi tarzında, gümüş madalyonlu tonozlu sepet örgüsü desenli tavanı Tiffany vitray pencereleri ve ocak başı şöminesiyle 19. yüzyılın sonlarında tasarlanmıştır. Burada, tasarım ve antika satıcısı Cathy Lerebours (Lerebours Antiques) ve iç mimar Guillaume Coutheillas (frenchCALIFORNIA), ziyaretçilerin durup düşünmeleri veya sanat ve muhteşem küratörlük atmosferinde yenilenip eğlenmeleri için gösterişli bir ortam yaratmak üzere bir araya geldi. Guillaume Coutheillas ve Cathy Lerebours, Winter Show’da Geçmiş Zanaatkarlığı ile Günümüz Yeniliğini birleştirerek ilham verici, sıcak bir ortam yarattılar.

Güzel sanatlar resimlerinden ve mücevherlerden, belirsiz basılı efemera ve mobilyalara kadar her şeyin eklektik bir dizisini sergileyen uzman tedarikçiler New York'un en köklü ve türünün en saygı duyulan platformlarından birinde, sanat ile zanaatın buluştuğu birbirinden yaratıcı eserlerini sundular.

Thomas Heneage Art Books (Londra): 'We Are Seven' Charles William Croydon'ın Duck Egg Clock (yaklaşık 1900) 

Sadece nadir ciltler ve diğer belirsiz basılı materyallerin tedarikçisi değil, Londra merkezli Thomas Heneage Art Books Winter Show’un bu edisyonunda alışılmadık buluntuları ortaya çıkararak hayal kırıklığına uğratmadı. 'We Are Seven' A Duck Egg Clock, ağırbaşlı zaman ölçüm cihazının tuhaf ama aynı zamanda akıllıca bir yeniden yorumudur. Yedi içi boş üflemeli yumurta kabuğu kullanılarak titizlikle üretilen saat, bu formları sırasıyla saniyelerin, dakikaların, saatlerin, günlerin, ayların, gelgit desenlerinin ve ay döngülerinin geçişini belirten cilalı çelik çubuk monteli hareketler olarak kullanır.

Lillian Nassau (New York)

Tiffany Studios'tan Tulip Masa Lambası (yaklaşık 1902-32) Stüdyosunda özellikle kadın yeteneklerine hak ettiği değeri vermediği için tartışmalı bir figür olmasına rağmen, New York merkezli zanaatkar ve girişimci Louis Comfort Tiffany, favrile cam tekniğini geliştirmede devrim niteliğindeydi: esasen vitray pencere yapımının asırlık uygulamasını dekoratif cam abajurlara dönüştürdü. Amerika Birleşik Devletleri'ni Art Nouveau tarzıyla tanıştırdı; doğaya dönüş ve bireyselleştirilmiş zanaatkarlık yoluyla sanayileşmenin ileri yürüyüşünü hafifletti. Lillian Nassau galerisinde Tiffany armatürlerinin diğer örnekleri arasında sergilenen Tulip Masa Lambası yanında Oriental Poppy Masa Lambası'nda da görüldüğü gibi, stüdyo ve daha sonra gelişen şirket Japonya'dan da etkilenmişti. Özel yapım mozaik biçimli kompozisyon neredeyse bir manzara niteliğine sahip.

Diğer favorilerim arasında Jonathan Boos Galeri’nin Alice Neel (1900-1984) Lily Brody 1977 tablosu, Ronald Phillips Galeri’nin çift George II Giltwood aynaları ve George II Giltwood masaları, Paul Storr’un bir çift George IV şamdanı London 1822, Robert Young Antiques’in birbirinden güzel masa ve sandalyeleri ve tahta aksesuarları, Fujibo Sachiko(b.1950) Imagery- Black mat fırçalanmış sırlanmış seramikleri ,Simon Teakle’den Heger de Lowenfeld’den beyaz ve sarı altın Barok Broş ,Wartski’den LaCloche aksesuar Milord Antiquités’den Philip And Kelvin Laverne el yapımı mobilyalar, Mario Barovier tarafından küratörlüğü yapılmış olan Napoleone Martinuzzi, Venini( 1925-1931 ) aksesuarlar, Boccure Galeri’nin Fernand Léger Les Constructeurs Aubusson yün dokuması ve Bernard Cathelin’in Katsura- Harmonie noire et Verte, siyah ve yeşil uyumu, Maison Gerard mobilyalar, A la Vieille Russie Inc’in çok iyi seçilmiş birbirinden güzel mücevherleri, Thomsen Galeri’den Okura Uson (1845-1899)Winter Bamboo, Zebregs& Röell’ in konsolları, Didier’in mücevherleri, Hixenbaugh Ancient Art’ın Roman Marble Oscillum’u ve Head of Youth’unu sayabilirim.

Malzemenin deneysel uygulamalarından, yaygın nesne tipolojilerinin beklenmedik şekilde yeniden düzenlenmesine kadar, sanat ile zanaatın buluştuğu bu fuarın 72.edisyonunu dört gözle bekleyeceğiz. Third Eye’dan Tyler Mahowald’a daveti ve fuarı deneyimleme fırsatını verdiği için teşekkürlerimle.

Whitney Art Party photo credits, Jason Lowrie // BFA

Whitney Art Party 2025

Whitney Sanat Partisi, yılın en sevdiğim etkinliklerinden biri. Yüzlerce yeni ve eski sanatçıyı New York’un sanat, moda ve hayırsever genç yaratıcıları ve celebrity’ ileri ile bir araya getiren etkinlik, unutulmaz bir dans ve müzik deneyimi sundu.DJ setinin başında New York’un ünlü DJ’leri The Muses vardı.

The Muses 1970’lerin disco müziğinden ilham alan etkinlikte gerek konsepti yansıtan disco kıyafatleriyle gerekse güzel müzikleriyle geceye ayrı bir renk ve tad kattı.Stüdyo 99’a dönüşen müzede birbirinden yaratıcı ekip gece boyunca dans etti. New York’un 70’lerdeki gece hayatından ilham alan parti kostümleri eşsizdi. 

Zaten konsept partilerinde New York’lular her zaman hem birbirini destekler hem de birbiri ile yarışır. Herkesin her türlü konsepte uygun bir şeyleri vardır. Hele bir de bunlar yaratıcı endüstriden genç iş insanları ve artistler olursa o zaman her şey daha bir özel ve güzel olur. Etkinliğe Micaela Erlanger, Christine Sun Kim, Steven Beltrani, Alexander Hankin ve Tabboo eş başkanlık etti.

Parti, 9 Şubat'ta kapanmadan önce Whitney'nin Alvin Ailey sergisini görme fırsatı da sundu. Bu yılki etkinlik, gerçekten sansasyonel ve çok duyulu bir deneyim olan Edges of Ailey'e vurgu yapmasıyla özellikle özel hale geldi, Sergideki hareket ve dans ruhu, disko harikalarıyla saatlerce dans ederken kesinlikle dans pistinde hissedilebiliyordu. Müzenin Whitney Çağdaşları tarafından düzenlenen Sanat Partisi'nden elde edilen gelir, Whitney'in ünlü Bağımsız Çalışma Programı'na (ISP) önemli destek sağlıyor. 1968 yılında kurulan ISP, stüdyo sanatı, küratörlük çalışmaları ve eleştirel çalışmalar alanında ülkenin önde gelen lisansüstü programlarından biridir. Program, Whitney'nin kariyerleri boyunca yaşayan sanatçıları destekleme misyonunu ilerletmektedir. Cynthia Rowley, Julia Haart, Emily Hampshire, Jessel Taank ve Natalie, Logan Lerman, Mischa Barton, Olivia Palermo, Johannes the Huebl, Jessel Taank, Julia Haart, Melissa gibi şık konukların yer aldığı parti, özünde bir New York partisiydi. Kalabalık her zamanki gibi çok eğlenceli ve göz alıcıydı ve Whitney Müzesi o akşam insanların en güzel kıyafetleriyle bir araya gelip dans ettiği, sanatı ve New York'u kutladığı bir yer hakine geldi. Whitney American Museum of Art’ı desteklemek için büyük bir kalabalık buradaydı. Doğal olarak, herkes en havalı pullu takım elbiseleri, kristal kaplı elbiseleri ve akşamın temasına uygun bir dizi ışıltılı, gösterişli kıyafetleri ile buradaydı.  Geniş paça pantolonlar, platform ayakkabılar, payetler, disko topları Whitney Müzesi'nin 2025 Sanat Partisi'ndeki birkaç ikonik detaydan sadece birkaçı idi. Konuklar, New York City'deki zamansız bir mekana saygı duruşunda bulundular: Studio 54.Başta Cree Solomon ve Meghan Ferrucci olmak üzere Tüm Whitney ekibine bu unutulmaz yaratıcı gece için teşekkürlerimizle.

Master Drawings New York

Master Drawings New York, 1- 8 Şubat tarihleri arasındaki 19. edisyonunda daha büyük bir topluluğun parçası olmanın önemini vurguladı. Kağıt üzerine çalışmalara adanmış fuarın 19. edisyonunda ABD ve Avrupa'dan 29 katılımcı yer aldı. Kuzey Amerika'nın kağıt üzerine çalışmalar için en önemli fuarlarından biri olan Master Drawings New York (MDNY), Upper East Side ve Chelsea'deki iki düzineden fazla galeri alanında birbirinden güzel eserler sergiledi. MDNY organizatörlerine göre bu yılki fuarın katılımcı sayısı, fuar tarihindeki en çeşitli katılımcı sayısına ulaştı. İlk kez katılanlar arasında Galerie Charles Ratton & Guy Ladrière, Nonesuch Gallery, The Maas Gallery, Perspective Fine Art, Galerie Gmurzynska, AH Art ve C.G. Boerner yer aldı. Bu son yineleme, fuarın 15. yüzyıldan 20. yüzyılın başına kadar çizim ve resim konusunda uzmanlaşmış New York galerisi Christopher Bishop Fine Art tarafından satın alınmasından bu yana ikinci edisyon. MDNY daha önce fuarı 2006 yılında kuran Londra bayileri Crispian Riley-Smith ve Margot Gordon tarafından işletiliyordu. Satın almadan önce MDNY'de on yıl boyunca satıcı olarak yer alan Bishop, yaptığı açıklamada, etkinliğin sanat dünyasındaki diğer etkinliklerden farklı olarak, kâğıt üzerine eser meraklılarının bir araya geldiği bir etkinlik olduğunu söyledi. Bishop, "İnsanlar ülkenin dört bir yanından çizimin tarihini, tekniğini ve önemini incelemek, tartışmak ve fikir alışverişinde bulunmak için geliyorlar" dedi. “Dolayısıyla deneyim sadece sanat eserlerini izlemek değil, daha geniş bir topluluğun parçası olmaktır. Hafta içinde kiminle karşılaştığınız, ne gördüğünüz kadar önemlidir.” Bu yılın öne çıkanları arasında, C.G. Boerner'de sergilenen Caspar David Friedrich'in altı eseri yer aldı. Friedrich'in eserleri arasında mürekkepli kalem çizimi, kurşun kalem çizimi, sepya çizimi, sulu boya, gravür ve tahta baskı bulunmaktadır. Suluboya çalışması Morgennebel ( Morning Fog) – Bohemian Landscape 16 Mayıs 1828, galeri müzayedede keşfedene kadar bilim insanları tarafından bilinmiyordu. Jill Newhouse Galerisi, Eva Gonzalès'in bilinen üç örneğinden biri olan eskiz defterini sergiledi. Gonzalès, Edouard Manet'nin öğrencisi ve Empresyonist kadın ressamların en önemlilerinden biriydi. 34 yaşında doğum yaparken vefat etti ve geride 100'den az resim bıraktı. Fuarda, eskiz defterinin ABD'de ilk kez MDNY'de sergileneceği belirtildi. 

Christie’s New York Old Master & British Drawings

Christie's New York’taki Old Master & British Drawings satışı, 4 Şubat'ta New York’ta on dokuzuncu yüzyıl ve Old Master satışlarının Klasik Haftası'nı başlattı. Bu satış, özellikle yakın zamanda yeniden keşfedilen J.M.W. Turner suluboyası nedeniyle büyük bir heyecanla bekleniyordu. Ancak, zirvede on altıncı yüzyıl İtalyan bir sanatçının tebeşir çizimi vardı. Jacopo Ligozzi'nin Kadın Başı adlı eseri, Salı günü Christie's'de sergilenen bir avuç yüksek değerli lot arasındaydı ve tahmini değeri 200.000 ila 300.000 dolar arasında değişiyordu. Çizimde, altın zincirler, kurdeleler ve devasa bir inciden oluşan süslü bir başlık takan profilden bir kadın görülüyor. En son 1993'te Phillips'te açık artırmaya çıktı ve 108.000 sterline satıldı. Ligozzi'nin muhtemelen 1570'lerde Floransa'daki Medici ailesinin sarayında çalışırken çizdiği yedi çizimden oluşan serinin bir parçası. Baş çizimi tahminini aşarak 400.000 dolara (veya 504.000 dolar masraflarla beraber) mal oldu. Ünlü Turner suluboyasının satışın en iyi parçası olması bekleniyordu ancak Ligozzi çiziminin hemen ardından geldi. Resmin müzayedeye çıkmasından bu yana bir asırdan fazla zaman geçti, son olarak 1920'de Christie's Londra'da 165 gine'ye (veya 2025'te yaklaşık 6,6 bin sterline) satıldı. Suluboya, Turner'ın hayatının son on yılında, Venedik'e yaptığı üçüncü ve son ziyaretinde yaratıldı. Bu, tekniğinde giderek daha deneysel hale geldiği zamandı. Suluboya inanılmaz derecede nadirdir. Bu nedenle, Christie'nin 300.000 ila 500.000 dolar arasındaki tahmini anlaşılabilir görünüyor. Ne yazık ki, Venedik suluboyası beklentileri karşılayamadı ve 260.000 dolara (veya 327,600 dolar masraflarla beraber) ulaştı.