Dolce&Gabbana Çin'den özür diledi
Dolce&Gabbana, ırkçı bir yaklaşım sergilediği gerekçesiyle tepki çeken ve ekonomik zarara uğramasına neden olan reklam kampanyasından dolayı Çin'den özür diledi.
GÜNCELLEME TARİHİ: 23 Kasım 2018
İtalyan moda evi Dolce&Gabbana tarafından hazırlanan reklam filmi Çin'de büyük tepkiyle karşılandı. Yapılan eleştiriler üzerine ise şirket kurucuları Domenico Dolce and Stefano Gabbana, hazırladıkları bir videoyla özür diledi ve "Çinlilerden af diliyoruz" dedi.
Dolce&Gabbana, Çin'e özel hazırladığı reklamda çubukla pizza yemeye çalışan bir Çinli kadına yer vererek Çinlilerin tepkisini çekmiş; ırkçılık ve cinsiyetçilikle suçlanmıştı.
Gelen çok sayıda eleştirinin ardından, şirket kurucuları Domenico Dolce and Stefano Gabbana, bir video çekerek Çinlilerden özür diledi. Videonun sonunda ise, kurucular özürlerini Çince dilinde de tekrarladılar.
"AF DİLİYORUZ"
Çince başlıkla şirketin resmi Weibo hesabında paylaşılan bir buçuk dakikalık videoda, Stefano Gabbana'nın hesabının hacklendiği söylendi ve "Dünyadaki bütün Çinlilerden özür diliyoruz, bu özrü ve mesajı çok ciddiye alıyoruz. Af diliyoruz" ifadeleri kullanıldı.
BOYKOT EDİLDİ
Dolce&Gabbana tarafından yayınlanan reklamın ardından, Çinli sosyal medya kullanıcıları Dolce&Gabbana'ya tepki göstererek boykot çağrısı başlattı.
Aralarında oyuncu Zhang Ziyi'nin de bulunduğu bazı mankenler de Dolce&Gabbana'nın defilesinden çekildiklerini açıklamıştı ve markanın Şanghay'da yapılması planlanan defilesi de iptal edilmişti.
Ayrıca, Dolce&Gabbana markasına ait ürünler de Çin'de internet satış sitelerinden engellenmeye başlamıştı.