Yaşam Döngüsü
Türkiye bebek maması pazarında ilk üç büyük marka arasında olan Hipp, özellikle bir yaş üstü ürünleriyle (çocuk gofretleri, çocuk barları, çocuk püreleri) yeni bir segment oluşturarak, bebek maması pazarının sadece ek gıda ve bebek sütlerinden oluşmadığını anlatmaya çalışan bir misyonu sahipleniyor. 74 ülkede satışta olan markanın 600'ün üzerinde sunduğu ürün çeşiti, annenin hamilelik döneminden başlayan, bebeğin doğumdan sonraki çocukluk dönemini kapsayan uzun bir sürece destek sağlıyor.
Yaşam Döngüsü
Dünyanın en büyük organik hammadde üreticisi olan Hipp'in dünya üzerinde 25 üretim tesisi var. Markanın Podagi'de yer alan organik tarım çiftliği ise, 38 bin dönüm arazi üzerine kurulu. Hipp yönetim kurulu başkanı Stefan Hipp organik tarımı anlatırken, "Toprak, en önemli şey" diyerek başlıyor; "Sağlıklı toprak, bitki, hayvan ve insan disiplini sağlandığında sürdürülebilir olur ve verimliliğini git gide artırır. Biyolojik tarım ile sağlıklı toprağın temeli oluşturulur. Sağlıklı toprak için gayret sarf etmeliyiz. Çünkü bu bizim geleceğimiz ve biyolojik tarımla gelecek nesli destekliyoruz." Organik tarım kısaca bakteri, yosunlar, mantarlar, solucanlar ve çeşitli kurtçukların sinerjisiyle yapılan tarım demek. Bir avuç toprağın içindeyse, milyonlarca mikroorganizma yaşıyor.
Yaşam Döngüsü
Hipp, bu mikroorganizma ve küçük canlıların kum ve tuzlarla birlikte toprağın temel yapısını oluşturduğunu, aynı zamanda toprağın canlılığını da gösterdiğini söylüyor. "Toprağın bu doğal hali, kimyasal toprak işlemesinin aksine toprak verimliliğinde yeni bir anlayışı oluşturmuştur. Toprağın bu doğal gevşek yapısı içerisinde mikroorganizma, oksijen ve hatta su depolayarak bitkiler için en ideal ortamı sağlar. Bu yapıyı korumak için kimyasallardan ve suni gübrelerden vazgeçmek yeterli değildir. Toprağın içindeki bu canlıları düzenli olarak beslemek de gerekir."
Yaşam Döngüsü
Polonya'daki çiftlikte organik havuç ve patates yetiştiren marka, organik elma, organik kayısı, organik soğan, organik çileği hammadde olarak ihrac ediyor ve ihtiyacın yüzde üçlük bir kısmı Türkiye'den karşılanıyor. Marka, önümüzdeki yıllarda özellikle lansmanını yapacağı organik ürünlerle pazarı büyütmeyi ve yeni segmentler oluşturup tüketicinin değişen ihtiyaçlarına cevap vermeyi planlıyor. Stefan Hipp, gelecek nesiller ve birinci derecede tüketiciye karşı kendilerini sorumlu hissettiklerini vurguluyor; "Toprağı doğru bir şekilde işleyip, sağlıklı yapısını koruyabilirsek kimyasallara ve genetiği değiştirilmiş organizmalara (GDO) ihtiyaç duymadan, kendimizin ve çocuklarımızın hayatını riske atmadan, çok daha ucuz yöntemlerle ve daha az enerjiyle insanları sağlıklı beslemek mümkün olacak.
Yazı Pelin Hasçalık