Genç profilo, kadın günleri düzenliyor!
25 milyonluk pazarlama bütçesiyle 2010’u “değişim yılı” ilan eden Profilo, sertifikalı enerji tasarrufu eğitmenlerinin katıldığı ‘kadın günleri’ düzenliyor...
GÜNCELLEME TARİHİ: 1 Mart 2010
Türkiye'nin en eski sanayi kuruluşlarından biri olan Profilo, uzun süredir çekildiği kabuğundan sıyrılmak için pazarlama ve satış hamlesi başlattı. Alman BSH Grubu'nun yerel markası olarak faaliyet gösteren şirket, değişim hamlesinin ilk adımı olarak bir yıl önce Siemens pazarlama ekibinden Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu'nu pazarlama müdürlüğüne getirmişti.
Şirket aynı anda satış ekibinde de yenilikler yaparak 2010'u "değişim yılı" ilan etti. 25 milyon TL'lik bütçesi olan bu hamle, kaliteli ve uygun fiyat politikasıyla az enerji harcayan çevreci bir beyaz eşya üreticisi olarak algılanmasını amaçlıyor. Bu atılımda satış departmanıyla yakın ilişki içinde çalıştıklarını belirten Profilo Pazarlama Müdürü Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu, "Markanın gençleşmesi gerektiğine inandık. Genç kitleye hitap eden bir marka imajı oturtmayı hedefliyoruz. Üniversite öğrencileri, yeni evli çiftler için kaliteli ve makul fiyatlı ürünler pazarlıyoruz" diyor.
Lise mezunu kadınlara iş kapısı
Ekip enerji tasarrufuna yönelik projeler de geliştirdi. Bunlardan biri 2009'da başlayan Türkiye Enerjisini Topluyor. Enerji tasarrufuyla ilgili bilinç yaratmak üzere başlatılan proje aynı zamanda yeni istihdam da yaratıyor. "Amacımız hem bilinç yaratmak hem de tüketiciye Profilo ürünleri sayesinde alırken de kullanırken de tasarruf edeceklerini anlatmak" diyen Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu, projeyi şöyle anlatıyor: "Projeye Elektrik İşleri Etüt İdaresi Genel Müdürlüğü'nü de dahil ettik.
Lise mezunu bayanlar seçtik. Şimdilik 10 kişiye burada enerji tasarrufuyla ilgili eğitim ardından da sertifika verdik. Bu bayanlar, ikişer kişilik gruplar halinde Profilo markalı ürün satın alan evlere gittiler. Ev sahibi komşularını da davet etti. Eğitmenlerimiz onlara enerji tasarrufunu anlattı. Katılımcı hanımlara da birer sertifika verildi. Bir nevi kadın günü yaptık." Proje kapsamında 2010'un ilk üç ayında üç bin 150, yıl sonuna kadar da 20 bin kişiye ulaşılması hedefleniyor. Eğitmen sayısının da artırılması planlanıyor. Tavukçuoğlu, pilot proje olarak İstanbul'la işe başladıklarını ancak tüm Türkiye'yi dolaşacaklarını söylüyor.
Bayi yapısı yenileniyor
► "2010 değişim yılı" harekatı Profilo'nun bin 200 bayii de kapsıyor. Şirket, bütün bayilerine ana caddede bulunma zorunluluğu getiriyor.
►Bunun yanında 350 yetkili servise de eğitimler veriliyor.
►Teknik elemanlar da eğitimde geçiyor. 350 servis var Türkiye çapında. Bir servisin üç elemanı var ortalama olarak.
Yasemin Salih