LIFESTYLE
Gençlerin gözü girişimcilikte
Youth Media tarafından yapılan araştırmaya göre gençlerin yarıya yakını kendi işini kurmak istiyor. Her iki gençten biri başka bir ülkede yaşamak isterken, Amerika Birleşik Devletleri hala en gözde ülke
GÜNCELLEME TARİHİ: 25 Haziran 2010
Her iki gençten biri bir başka ülkede yaşamak istiyor. Tercih edilen ülkeler sıralamasında Amerika Birleşik Devletleri (ABD) açık ara ilk sırada. Finans ise gelecekte kariyer yapılmak istenen alanların başında geliyor. Bu tespitler 21 – 31 yaş arasındaki 3 bin 35 genç ile yapılan "Gençler Ne Düşünüyor?" başlıklı araştırmadan. Eğitişim Kariyer Enstitüsü tarafından gençlerin davranışları ve gelecek beklentilerini öğrenmek amacıyla Youth Media'ya yaptırılan araştırma Türkiye'de en geniş katılımlı anket olma özelliğine de sahip. Araştırmaya göre gençlerin büyük bir çoğunluğu geleceklerine dair iyimser bir görüşe sahip. "Geleceğinize umutla bakabiliyor musunuz?" sorusuna her üç kişiden biri "Evet" yanıtı veriyor. Ancak yüzde 13 gibi yüksek bir oranın da geleceğine dair hiç bir fikrinin olmaması düşündürücü bir
tablo ortaya koyuyor. Youth Media tarafından yapılan araştırmaya katılan gençlerin yüzde 46'sı başka bir ülkede yaşamak istediğini belirtiyor. İlk sırada yer alan ABD'nin ardından sırasıyla İngiltere, İtalya, İspanya, İsveç, Kanada, Fransa, Avustralya ve Almanya gençlerin diğer gözde ülkeleri. Anket sonuçlarına göre gençlerin gelecekte kariyer yapmayı düşündükleri alanların başında finans gözde sektör olma özelliğini koruyor. Pazarlama ve insan kaynakları ise kariyer için sıcak bakılan diğer alanlar. Ancak araştırmadan çıkan bir diğer sonuç Türkiye'de gençlerin girişimciliği tercih ettiğini de ortaya koyuyor. Ankete katılan her iki gençten biri tercihini "Girişimci olarak kendi işimi kurmak"tan yana kullanmak istiyor.
Google'ım olmadan asla!
İş ve kariyerin yanı sıra gençlerin tercihlerine ilişkin ipuçları da veren anket
çalışmasının dikkat çekici bir diğer sonucu da sosyal yaşama ilişkin. Sosyal medyayı yoğun olarak kullanan gençlerin yalnızca yüzde 8'i "'Sanal ortam ve sosyal medya'yı sosyal olabilmek için tercih ettiğini" belirtiyor. Yüzde 40 ile büyük çoğunluğun tercihi okul, kurs, dershane ve öğrenci kulüpleri gibi 'gerçek' ortamlardan yana. Tabii ki Facebook, twitter, LinkedIn gibi sosyal medyadan vazgeçilmiş olduğu söylenemez. Zira anketi yanıtlayan gençlerin yüzde 82'si "İnternet'siz bir dünya düşünebiliyor musunuz?" sorusuna "hayır" cevabı veriyor. Hatta öyle ki ankete katılan gençlerin neredeyse yarısı aynı anda televizyon,
bilgisayar ve cep telefonu ekranlarına hâkim olduklarını dile getiriyor. Yokluğuyla gençleri derinden etkileyecek tek şey ise Google!
Türk genci 1000 TL ile ne yapar?
Ankette yöneltilen sorulardan biri de gençlerin parayla olan ilişkilerini ortaya koyuyor. "Elinize ekstradan bin TL geçse ne yapardınız?" sorusuna ankete katılanların yüzde 47'si "Kariyerim için eğitim alırdım" yanıtını verirken yüzde 24'ünün tercihi parayı borç ödeyerek ya da bankaya yatırarak değerlendirmekten yana. Bu da gösteriyor ki Türkiye'de gençler parayı "geleceği" için kullanmayı tercih ediyor.
Onur Uysal
www.isteinsan.com.tr
Google'ım olmadan asla!
İş ve kariyerin yanı sıra gençlerin tercihlerine ilişkin ipuçları da veren anket
Türk genci 1000 TL ile ne yapar?
Ankette yöneltilen sorulardan biri de gençlerin parayla olan ilişkilerini ortaya koyuyor. "Elinize ekstradan bin TL geçse ne yapardınız?" sorusuna ankete katılanların yüzde 47'si "Kariyerim için eğitim alırdım" yanıtını verirken yüzde 24'ünün tercihi parayı borç ödeyerek ya da bankaya yatırarak değerlendirmekten yana. Bu da gösteriyor ki Türkiye'de gençler parayı "geleceği" için kullanmayı tercih ediyor.
Onur Uysal
www.isteinsan.com.tr