Harper’s Bazaar Ağustos 2024 Silvia Bussade Braz Röportajı
MODA

Harper’s Bazaar Ağustos 2024 Silvia Bussade Braz Röportajı

Brezilya’nın en büyük içerik üreticisi Silvia Bussade Braz, sınırları aşma gücünü kendi içinde bulan biri. Ona ve bugüne kadarki serüvenine odaklanıyoruz.

GÜNCELLEME TARİHİ: 21 Ağustos 2024

Röportaj: Bade Çakar

Fotoğraf: Ricardo Abraho

Sosyal medya alanında bir kariyer yapma serüvenin nasıl başladı?

Hukuk mezunuyum ve her zaman insanlarla iletişim kurmayı çok sevdim. Erken yaşta iş hayatına atılıp bağımsız olmak istedim. 2010’da 30 yaşındayken influencer olmaya karar verdim. Bugün, Brezilya’nın en büyük sosyal medya iletişimcilerinden biriyim. Bu işte 14 yılı geride bıraktım ve bu süreçte blog yazarlığından tam anlamıyla bir içerik üreticisi konumuna geldim. Hem hukukta hem de şu anki işimde iletişim hep ön planda oldu. Hukuk eğitimi, şu anki işimin bürokratik kısmını daha iyi anlamama yardımcı oldu.

Bu 14 yıl içinde kariyerimi yavaş yavaş inşa ettim. Dior tarafından fark edildiğim ve Dior’un Haute Couture moda şovuna katılmaya davet edildiğim ilk anı asla unutmuyorum. O an, büyüdüğümü ve işimi daha da sağlamlaştırmam gerektiğini hissettim. Başlangıçta içeriklerim tamamen moda odaklıydı ama bugün işlerimi çeşitlendirdim. Artık moda, işimin sadece yüzde 45’ini oluşturuyor. Aynı zamanda iş jetleri, güzellik, yaşam tarzı ve gayrimenkul gibi farklı alanlarda da müşterilerim var. Bu sayede birçok farklı segmentte izleyicilerimle rahatça iletişim kurabiliyorum.

Kariyerindeki dönüm noktanı bizimle paylaşır mısın?

2017’de Dior Haute Couture defilesine davet edildiğim an... Küçüklüğümden beri aşık olduğum bir markayla bu deneyimi yaşamak kariyerimde bir dönüm noktasıydı. Dior’un tek Brezilyalı influencer olarak davet ettiği Granville’e, Christian Dior’un çocukluğunda yaşadığı evini ziyaret etmeye gittim. Tarif edilemez bir deneyimdi.

Kişisel stilinin sosyal medyada öne çıkmana katkısı büyük... Kendi tarzını bulman nasıl gerçekleşti?

Küçüklüğümden beri stil referansım babaannem. Farklı giyiniyordu ve her zaman onun çok güçlü biri olduğunu düşündüm. Her daim şık, zarif ve rahattı. Ben de tarzımı böyle tanımlıyorum. Stilim bireyselliğe ve kişisel zevkime dayanıyor ama aynı zamanda içinde zarafet ve biraz da gösteriş barındırıyor.

14 yıllık kariyerin stiline neler kattı?

Daha klasik anlarım, daha moda öncüsü olduğum dönemlerim oldu. Zamansız görünümlerin hayranıyım. Duruma göre, biraz daha cesur kombinleri tercih ediyorum; dekolte ve transparan detaylar kullanıyorum. Ve daha sıradan günler için bol aksesuarla farklı görünümler oluşturmamı sağlayan jean-beyaz tişört ikilisine başvuruyorum.

Her zaman uyduğun moda kuralları neler?

Bana göre modanın kuralları yok ama doğası gereği anlamlarla dolu. Her zaman tarzınızdan memnun olun, trendleri kişisel tarzınızın üstüne koymayın. Aksesuarların gücünü asla hafife almayın ve dilediğinizi giymekten asla korkmayın, kendinize güvenin.

Profesyonel kararlarına hangi değerler rehberlik ediyor?

Tüm programımı yönetmemde bana yardım eden bir ekibim var. Hem profesyonel hem de kişisel, 50’den fazla müşteri ve 50 aktif sözleşmeyle tüm sorumluluklarımı yerine getiriyorum. Brezilya dışında birçok iş gezisi yapıyorum. Burada kaldığım tam bir ay olmadı ve bu, rutin sahibi olmama izin vermiyor. Oysa rutinleri çok isterdim. Bu yoğunluğu, üç kızımla birlikte daha çok zaman geçirebilmek adına azaltmaya çalışıyorum. Kızımı okuldan almak, onlarla evde öğle yemeği yemek gibi basit ama önemli şeyler için programımda boş günler bırakıyorum. Kendime de zaman ayırmam gerekiyor; böylece şarj olabiliyorum. Bugüne kadar yaşadığım her şey becerilerimi genişletti ve günlük olarak karar verme sürecime, daha yaratıcı olmama ve kendimi yeniden keşfetmek istememe katkıda bulundu.

Sosyal medyayı kitlenle bağlantı kurmak için nasıl kullanıyorsun?

Onlarla sürekli bir etkileşim halindeyim; adeta bir topluluk gibiyiz ve benim hakkımda her şeyi bilmek istiyorlar. Instagram’da uluslararası bir moda haftasının perde arkasını gösteren bir reality programı oluşturuyorum. Kitlem oldukça büyük ve insanlar olan biten her şeyi bilmek istiyorlar. Çalıştığım markalarla olan satışların dönüşümünden, takipçilerim ile olan bağlantımı anlayabiliyorum. Konuştuğum şeyleri satın alabilme gücüne sahip bir kitleye sahibim. Kitlemin bir kısmı satın alabilirken diğer bir kısmı beni bir referans olarak gördüğünü yazıyor. Bu yüzden herkesin diğer kişilerin ihtiyaç duyduğu şeyleri elde etmesi gerekmiyor; ilham alabilir ve bunu kendi gerçekliğine uyarlayabilir.

Yaklaşan projeler veya iş birlikleri hakkında bir ipucu verebilir misin?

2024 şimdiye kadar çok güzel geçti. Yıla, Brezilya’nın önde gelen markalarının elçisi olarak başladım, bunlar arasında JHSF (Brezilya’da yüksek gelirli gayrimenkul sektöründe lider); LATAM (Latin Amerika’nın en büyük havayolu şirketi) ve 3 Corações Coffee (Brezilya’nın en büyük kahve şirketi) bulunuyor. Brezilya Karnavalı sırasında, Copacabana Palace Karnaval Balosu Kraliçesi (Brezilya’nın ve dünyanın en ikonik oteli) ve ayrıca Camarote N°1 Rio Karnavalı Müzesi olarak üçüncü yıl üst üste aday gösterildim. Mayıs ayında, Anneler Günü için Arezzo ile ilk iş birliğimi başlattım. Koleksiyonla rekor satışlar elde ettik, bu nedenle iş birliğinin ikinci bölümü eylülde piyasaya sürülecek.