İnternet'in yeni sahibi gençler!
LIFESTYLE

İnternet'in yeni sahibi gençler!

Hayatlarını sosyal medya üzerinden şekillendiren yeni nesil gençlerin idolleri artık ünlüler değil popüler Blogger’lar…

GÜNCELLEME TARİHİ: 16 Mayıs 2011

Miray UÇAR/ CafeRUJ

Günde kaç saatinizi internetin karşısında geçiriyorsunuz?

Ya da soruyu doğru soralım. Günde kaç saatinizi Facebook'a fotoğraf yükleyerek, Twitter iletinizi güncelleyerek ya da Blogunuza akşam patronunuzla ettiğiniz kavganın detaylarını yazarak harcıyorsunuz. Eğer cevabınız 1 saatten azsa üzgünüz ama orta yaşlı insanlar kategorisine girmiş bulunuyorsunuz. Genç nesil artık tüm aktivitelerini sosyal ağlar üzerinden yürütüyor. Çok değil bundan 10 sene evvel aktif internet kullanıcılarına iletişimden uzak damgası yapıştırılırken şimdilerde internet kullanmayan insanlar teknoloji düşmanı olarak anılıyor.

Peki, Sosyal Ağların gençler arasında bu denli popüler olmasının sebebi ne?

Bu sorunun cevabı çok da karmaşık değil aslında…

Samimiyet!

Sosyal platformlar; gençlerin kendini sınırlar olmaksızın ifade ettiği, fikirlerini paylaştığı, toplumsal sansürlere takılmadığı, özgür bir dünya. Bu dünyayı etkin olarak kullanan gençlerin sayısı ise azımsanacak gibi değil. 2008'den bu yana hızla büyüyen Twitter komşunuzun akşam yemeğinde ne yediğini öğrenebileceğiniz bir yerken bugün Hollywood'un en ünlü yıldızlarının hayatlarını dikizleyebileceğiniz, gündemi takip edebileceğiniz, hatta iş bulabileceğiniz sihirli bir platform.

İletişimciler gençleri hedefliyor

Barack Obama 2008 yılında seçim kampanyasında sosyal medyayı kullanmaya karar verdiğinde büyük bir risk aldığı düşünülüyordu. Obama, gazete okumayan, televizyon izlemeyen bütün iletişimlerini sosyal ağlar üzerinden sağlayan bir gençlikle karşı karşıyaydı ve ulaşmak istediği hedef kitle de tam olarak onlardı. Seçim öncesi mybarackobama.com'u kurarak Amerikan gençliğinin kalbinde yer edinen Barack Obama bu başarılı kampanya sonucu Amerikan başkanı seçildi. İletişimciler o zaman fark etti ki artık eski moda pazarlama yöntemleri gençleri etkilemiyordu; yapılması gereken gençleri kendi inlerinde yakalamaktı… Yani bilgisayarlarında!

Markalar, Sosyal Ağ ve Genç kuşak ikilisini keşfettiğinden beri bütün çalışmalarını sanal dünyaya yönelttiler. İlk başlarda gelip geçici sandıkları sosyal medya akımı büyüdükçe markaların Sosyal Medya reklamlarına ilgisi de o kadar arttı. Eskiden ekibin en çaylağına yaptırılan Sosyal Medya işleri için şimdilerde yeni pozisyonlar yaratılıyor. Hatta büyük markalar gençleri doğrudan etkileyecek sosyal medya kampanyalarını yürütmeleri için interaktif PR ajanslarıyla anlaşıyorlar.

Gençlerin yeni idolleri Blog yazarları

Gençlerin en çok güvendiği sosyal platform ise bloglar ve forum sayfaları. Gerçek karakterlerin hayat verdiği bloglar Tüm dünyada kendi starlarını yaratmış durumda. Ne giydikleri, hangi mekanlara gittikleri, nasıl yaşadıkları en az ünlüler kadar merak edilen bloggerlar, genç neslin yeni lifestyle ikonları. Okudukları blog yazarlarını samimi ve gerçek bulan genç sosyal medya kullanıcıları; Blog sahibinin her söylediğini sadakatle dinliyor. Bu da markaların viral reklamlarını Bloglar ve Sosyal platformlar üzerinde konumlandırmasının en büyük sebebi.

Forumlar ise gençlerin en çok bilgi paylaşımında bulunduğu sosyal ortamlar olma özelliğine sahip. Yeni alacağı cep telefonunun özelliklerinden, aile problemlerine kadar her türlü konuyu sanal ortamda paylaşmaktan çekinmeyen gençler, çözüm getiremedikleri sorunlarına forum sayfalarında ve sözlüklerde çözüm arıyorlar.

Peki ya güvenlik?

Sosyal medyayı etkin olarak kullanan gençlerin en dikkat çekici özellikleri alabildiğine cesur ve açık olmaları.Profil sayfasında cep telefonu numarasını, eğitim bilgilerini hatta ev adresini bile paylaşan gençlerin Sosyal ağlardaki tehlikelere karşı farkındalıkları oldukça düşük. Artık gençler sınıf arkadaşlarına güvendikleri kadar herhangi bir sosyal platformda tanıştığı birine aynı derecede güvenebiliyor. Gençlerin% 65'i Arkadaş listelerine tanımadıkları birini eklemekten çekinmediklerini ifade ediyor.