LIFESTYLE
Kariyeriniz için basit kurallar
Yeni mezun üniversiteliler, kariyerlerine ilk adımı kafalarında en taze bilgilerle atıyorlar. Ancak çok iyi bir eğitim almanıza rağmen iş hayatında rekabet etmenizi engelleyecek faktörler olabilir. Geleceğiniz için dikkatet meniz gereken bazı noktaları si
GÜNCELLEME TARİHİ: 4 Ağustos 2010
Yeni bir işe başladığınızda o zamana kadar edindiğiniz her türlü beceriyi eğitiminiz ve iş bilginizin yanına koymalısınız. Çok sayıda üniversite mezunu gencin önüne geçip, sivrilmenizi sağlayacak şey hiç aklınıza gelmeyecek bir detay olabilir.
Telefonda Dikkat!
Telefonda iş konuşması yapmak son derece basit görünüyor olabilir. Ancak dikkat edilmesi gereken kurallar içeriyor. Öncelikle karşınızdakine kendinizi tanıtın ve hangi sebeple aradığınızı belirtin. Zamanının olup olmadığını sorduktan sonra konunun detaylarına girin. Eğer daha önce tanışmadığınız biriyle konuşuyorsanız nasıl olduğunu sormak gibi günlük konuşmalara girmeyin. Konuşmayı sonlandırırken "Hoşçakalın" yerine" Zaman ayırdığınız için teşekkürler" demek daha doğru olacaktır.
E-posta
E-posta yazarken yapacağınız yazım ve anlam hataları kariyeriniz için eksi puan demektir. Metnin sonunda mutlaka kurumsal kimliğinizi öne çıkaran, şirket bilgilerinizi içeren imzanıza yer verin. Profesyonel bir çalışan olduğunuzun sinyallerini verecek kelimeler kullanın. En önemlisi de, gülen yüz ve benzeri samimi kullanım alışkanlıklarınızı okul arkadaşlarınızla yazışırken kullanın.
Yemek Zamanı
İş arkadaşlarınızla ya da müşterilerinizle yemekteyken sıkı bir konuşmacı olmaktansa iyi bir dinleyici olun. İçki içilen ortamlarda kendinizi frenleyin. Unutmayın insanların kafasında oluşacak kötü izlenimi silmek çok zordur. Her zaman sizi nasıl hatırlamalarını istediğinizi düşünün ve davranışlarınızı buna göre belirleyin.
İlginizi çekebilecek diğer haberler;
Kariyer için bunlarda gerekli
Yeni mezunun umudu bu sektörde
Saray entrikalarından kariyer dersleri
Her çalışanın gönlünde Hollywood yatar
Telefonda Dikkat!
Telefonda iş konuşması yapmak son derece basit görünüyor olabilir. Ancak dikkat edilmesi gereken kurallar içeriyor. Öncelikle karşınızdakine kendinizi tanıtın ve hangi sebeple aradığınızı belirtin. Zamanının olup olmadığını sorduktan sonra konunun detaylarına girin. Eğer daha önce tanışmadığınız biriyle konuşuyorsanız nasıl olduğunu sormak gibi günlük konuşmalara girmeyin. Konuşmayı sonlandırırken "Hoşçakalın" yerine" Zaman ayırdığınız için teşekkürler" demek daha doğru olacaktır.
E-posta
E-posta yazarken yapacağınız yazım ve anlam hataları kariyeriniz için eksi puan demektir. Metnin sonunda mutlaka kurumsal kimliğinizi öne çıkaran, şirket bilgilerinizi içeren imzanıza yer verin. Profesyonel bir çalışan olduğunuzun sinyallerini verecek kelimeler kullanın. En önemlisi de, gülen yüz ve benzeri samimi kullanım alışkanlıklarınızı okul arkadaşlarınızla yazışırken kullanın.
Yemek Zamanı
İş arkadaşlarınızla ya da müşterilerinizle yemekteyken sıkı bir konuşmacı olmaktansa iyi bir dinleyici olun. İçki içilen ortamlarda kendinizi frenleyin. Unutmayın insanların kafasında oluşacak kötü izlenimi silmek çok zordur. Her zaman sizi nasıl hatırlamalarını istediğinizi düşünün ve davranışlarınızı buna göre belirleyin.
İlginizi çekebilecek diğer haberler;
Kariyer için bunlarda gerekli
Yeni mezunun umudu bu sektörde
Saray entrikalarından kariyer dersleri
Her çalışanın gönlünde Hollywood yatar