
Kemerlerinizi Bağlayın
Bu aksesuar artık sadece pantolonunuzu sıkı tutmak için değil, hatta pantolon için bile olmayabilir.
GÜNCELLEME TARİHİ: 21 Mart 2025
Yazar: Tara Gonzalez
Loewe
Prada
Hodakova
Prada
Miu Miu
Vaquera
Hodakova kemerleri ne kadar sevse de kemer satmıyor... Cate Blanchett ve Greta Lee gibi ünlülerin giydiği bu moda markasından bir kemer almak isterseniz, birden fazla almanız gerekecektir ve bunları pantolonunuzla birlikte kullanamazsınız. Zira kemerler bir çanta, elbise veya gömlek formunda dikilirler. Hodakova, “dönüştürülmüş ürünler” olarak adlandırdığı, yeniden kullanılmış malzemelerden üretilen lüks ürünler satıyor: Kemer görevi olmayan kemerler. Altı farklı kemerden meydana gelen, yanlardan taşan ve birbirine çarpan büyük gümüş tokalı Hodakova baget çantaya görür görmez aşık oldum. Kemerlere hiç düşkün değilimdir ama kemerlerden yapılmış bir çanta? İşte bu tam bana göreydi. İnsanların sizi sokakta dur durmasına neden olacak türden bir parça. Sanki pazarlama ve satış hedefleri düşünülerek tasarlanmamış, vahşi bir hayal gücünün ürünü... Eylül ayında prestijli LVMH Ödülü’nü kazanan markanın kurucusu Ellen Hodakova Larsson, giysi tasarlamadan önce heykel eğitimi almış. “Moda hiçbir zaman ana ilgi alanım olmadı.” diyor ve şöyle devam ediyor: “Sanırım ilgilendiğim şey daha çok tasarım fikri; bu parçaya kıyafetten başka bir şey olarak nasıl değer verdiğiniz.” Kemerler moda dünyasında pek ön plana çıkarılmıyor. Kimse onlar hakkında viral TikTok videoları çekmiyor; kimse onlar hakkında gerçekten fazla düşünmüyor. Nedeni kemerlerin aşırı işlevselliğinden kaynaklanıyor olabilir. Görevleri sadece giysileri sabitlemektir. Fakat bu görevi aştıklarında birbirlerine dikilip süslenerek, üst üste takıldıklarında ya da çok büyük boyutlara ulaştıklarında trend olurlar. New York Moda Teknoloji Enstitüsü Müzesi Müdürü ve Baş Küratörü Valerie Steele, çantaların piyasayı zaten fazlasıyla doyurduğunu, kemerlerin bir süredir gelişmeyen deri ürünleri kategorisinde yer aldığını söylüyor. Ancak Los Angeles’ta hizmet veren Aralda Vintage’ın sahibi Brynn Jones Saban, kemerlerin yükseliş dönemine geçtiğini söylüyor: “Kısa süre önce 2009 Sonbahar/Kış koleksiyonundan Martin Margiela saat kemeri sattım. Ardından Alexander McQueen 2009 İlkbahar/Yaz koleksiyonundan kahverengi büyük ve kum saati şeklindeki kemer de satıldı.” Gucci’nin logolu kemeri geçmiş yıllarda her yerdeydi ve kreatif direktör Sabato De Sarno onu daha küçük bir toka ile geri getirdi. Alaïa’nın taraklı korse kemerleri ise her zaman hayranlık uyandırmıştır; kreatif direktör Pieter Mulier, saçaklı versiyonlarıyla bu tasarımlara yeni bir boyut kazandırdı. Moda dünyasında ilhamın kaynağı her zaman geçmişten gelir; Steele’in de belirttiği gibi, “Mücevherli, tılsımlı süslemelerden oluşan bol kemerler Ortaçağ Avrupa’sında ve Orta Doğu’da zaten hep revaçtaydı. Hatta bazı Pre-Raphaelite ve Oryantalist resimlerde kemerleri görebilirsiniz.” Bu tarihi referans noktası, Chanel’in altın takılar, inciler ve deri fiyonklarla süslenmiş zincir kemerlerine kadar uzanıyor. Alexander McQueen ise kemerleri çoğu zaman dekonstrüktif bir şekilde kullandı. 1998 şovunda robotlar, sprey tabancalarla kemer detaylı elbiseye boya püskürtmüştü ve bu ikonik an, modanın sınırlarını zorlayan bir performans olarak hafızalara kazınmıştı.
Alexander McQueen İlkbahar/Yaz 1999
Bella Hadid
Junya Watanabe İlkbahar/Yaz 2003
Maison Martin Margiela’nın 2006’daki Artisanal koleksiyonunda ise tamamen kemerlerden oluşan deri ceketler ve pantolonlar yer almıştı. Bu sıra dışı parçalar, marka H&M ile iş birliği yaptığında yeniden piyasaya sürülerek daha geniş kitlelere ulaşma fırsatı bulmuştu. Kemerler, sadece işlevsel bir aksesuar olmanın ötesinde, moda tasarımcıları için ilham kaynağı olmaya devam ediyor. Ve tasarım açısından giderek daha da ilginç hale geliyorlar. Hodakova’da olduğu gibi, giysileri bir araya getirmek için kullanılmalarının yanı sıra belin dışında herhangi bir yere, çok yukarıya ya da neredeyse kalçadan düşecek şekilde takılıyorlar. Tıpkı bilezikler gibi üst üste de gelebiliyorlar. Prada 2025 İlkbahar/Yaz defile sinde modeller, bel hizasından birkaç santim aşağıda kemerleri olan yüksek belli taytlar giydi. Koleksiyonda aynı zamanda giysilerin üstünde kalçalara doğru sarkıtılmış gibi görünen kemerli etekler ve pantolonlar da vardı. Miu Miu’da ise Miuccia Prada kemerleri bir katmanlama aracı olarak tasarladı: Bele takılan kumaş, metaller ve takılardan oluşan bir arapsaçı. Ki bu görüntü bize bir yıldır popüler olan, her tarafından süsler sarkan çantaları hatırlattı. Paris çıkışlı marka Vaquera’ya gelince; o da kemerleri, kalçadan başlayıp gövdenin ortasında biten bir korse gibi üst üste dizdi. Ve eğer bir giysi gibi giyilmedilerse, neredeyse bir giysi kadar büyük olacak şekilde boyutlandırıldılar; kayışla bağlandılar ve büyük halkalarla eğildiler. Bu arada Milano ve Londra’da Ferragamo ve JW Anderson, kemerleri yerlere kadar sarkan ceketler sergiledi. Tabii bir de Prada Tokalı çanta var... Kemer takılmış gibi görünen sade, kutu gibi deri bir çanta. İlk kez 2024 İlkbahar/Yaz podyumunda sahne aldı ve o andan itibaren popülaritesi git gide arttı. Dua Lipa ve Diane Kruger gibi ünlülerin vazgeçilmezi oldu. Londra merkezli Kiko Kostadinov Kreatif Direktörleri Laura ve Deanna Fanning, kış sezonu için kalfları saran birden fazla kemer içeren mini topuklu çizmeler yarattı. Kız kardeşler, “Botların üzerindeki kemerleri soyut bir şekilde, yerlerini değiştirerek kullandık. Bu bağlamda biraz absürd olarak görülebilirler ancak kemerler kişisel bir dokunuş katıyor.” diyor. Kemerler sadece podyumları değil, ünlülerin stillerini de süsledi. Olivia Rodrigo, vücuduna yılan gibi dolanmış uzun kırmızı bir kemeri andıran askılı bir Ludovic de Saint Sernin elbise giymişti. Bella Hadid, New York sokaklarında jean ile birlikte bir değil iki kemer taktı.
Saoirse Ronan Louis Vuitton tasarımıyla
Richie Shazam Luar tasarımıyla
Maisie Williams
Eva Chen Loewe kemeriyle
Karlie Kloss Chloe kemeriyle
Milano Moda Haftası’nda Neiman Marcus Moda Pazarı ve Editoryal Direktörü Chloe King, tamamen vintage kemerlerden oluşan, deri bir korse görünümünde süper şık bir Kate Hundley bluz giydi. King, klasik renk ve silüetin, esaret kavramıyla çarpıtılması hissi verdiği için bu parçayı seçtiğini belirtti ve ekledi: “Tam bir sohbet başlatıcıydı! Birçok kişi vücudumu kemerlerle kapladığımı düşündü. Ancak üst kısmı harika bir şekilde dikilmişti. Bu yüzden güçlü, sert ve son derece seksi hissettirdi.” Son zamanlarda kemerlerin ortaya çıkışında biraz punkvari bir şeyler var. Ki bu da hoşnutsuzluk, belirsizlik ve pesimistlikle dolu günümüz için doğru bir his. Belki de kemer trendi, 2025’te etki alanını daha da artıracak büyük bir estetik değişimin başlangıcını işaret ediyor. Moda dünyasında uzun zamandır gardırobun temel ihtiyaçlarına göre alışveriş yapma mentalitesinin geri dönüşü, minimalizm ve istediğiniz hayat yerine gerçekte yaşadığınız hayat için giyinmek konuşuluyor. Başka bir deyişle pratik, mütevazı ve ölçülü olmaktan bahsediliyor. Peki ya bu kemer manzarası bir kaçışı müjdeliyorsa? Çoğumuzun şu anda yaşadığı hayatlar, zamanın bir yansıması olarak oldukça kaotik. Ve sadece tertipli giyinerek düzen yaratamazsınız. İstediğiniz iş için giyinmek hala bir başkası için giyinmektir. Şu anda hiçbir şeyin normal gittiği söylenemez. Öyleyse neden düzenli giyinelim? Neden biraz garip davranıp kemerinizi hiç kemer değilmiş gibi takmayalım?