Louis Vuitton x Yayoi Kusama Geri Döndü
Sonsuzluk noktaları, LV monogramı ile yeniden birleşti.
GÜNCELLEME TARİHİ: 7 Ocak 2023
Louis Vuitton'un Yayoi Kusama koleksiyonu on yıl sonra geri döndü. Yayoi Kusama'nın yaptığı her şey sonsuzdur.
2006 yılında, Louis Vuitton'un o zamanki kreatif direktörü Marc Jacobs, Kusama ile Tokyo'daki stüdyosunda tanıştı. Japon sanatçı, tasarımcıya imza noktalarıyla elle boyanmış bir Vuitton Ellipse çantası verdi. Altı yıl sonra, Jacobs podyuma benzer çantalar göndererek markanın bugüne kadarki en popüler sanatçı iş birliklerinden birini başlatacaktı.
Tipik olarak noktalar ve aynalar içeren Kusama'nın sanatı, tekrardan, sonsuzluktan ve hiç bitmeyen bir alan yanılsamasından ilham alıyor. Vuitton iş birliği de bir o kadar döngüsel: Çıkışından on yıldan fazla bir süre sonra geri döndü.
Louis Vuitton, sanatçıyla yaptığı ikinci iş birliğinin ilk bölümünü bugün başlattı. Hala noktalar (2012'de Kusama tarafından elle boyanmış bir Louis Vuitton sandığından esinlenerek, çantalarda hiper-gerçekçi ıslak boya lekeleri olarak görünen) ve ayrıca Kusama'nın Narcissus Garden'ı ve ünlü Infinity'nin metalik kürelerini taklit etmeyi amaçlayan metalik saplamalar var. 450'den fazla parçanın yer aldığı koleksiyon sadece çantalardan ibaret değil. Ayrıca puantiyeli kot pantolonlar, benekli Archlight spor ayakkabılar ve metalize deri ceketlerin yanı sıra erkek giyim ürünleri, parfümler ve gözlükler de yer alıyor. İkinci koleksiyon daha çok Kusama'nın balkabağı motifine odaklanacak ve Mart ayında satışa sunulacak.
Kusama, orijinal Vuitton koleksiyonunun "Sonsuza Kadar Aşk" konseptini somutlaştırmak için tasarlandığını belirtti. Yanıt olarak Marc Jacobs, "Aşk güzel bir fikir. Noktalar, noktası olmayan, sert kenarları olmayan ve sonsuz olan bir şeyi temsil eder. Ve sonsuz aşktan daha güzel ne olabilir?" Koleksiyon gerçekten de hayranlarından büyük sevgi gördü ve yeniden satış sitelerinde sevilmeye devam ediyor.
Şimdiye kadar, Nicolas Ghesquière'in yorumu, kelimenin tam anlamıyla eşit derecede beğenildi. Gisele Bündchen, Anok Yai ve Fei Fei Sun'ın yer aldığı kampanya görselleri, geçen ay moda evinin instagramında 1 milyondan fazla beğeni topladı ve bu, gönderi başına ortalama etkileşimin yaklaşık kırk katı.
Öte yandan, bu aynı zamanda bir Louis Vuitton Yayoi Kusama koleksiyonunun Instagram'da ilk kez görücüye çıkışı. 2012'de Louis Vuitton'un bir hesabı bile yoktu. Yine de, orijinal Yayoi Kusama koleksiyonu, bunun ne anlama geldiğini kimse anlamadan önce Instagram'daydı.
Koleksiyon ve onu satan pop-up alanlar (tüm mağazanın tabandan tavana sonsuz noktalarla kaplı ve ekstra büyük metalik kürelerle kaplı olduğu New York'un Meatpacking semtindeki gibi) açıkça sosyal medya çağı için inşa edildi. Tepkinin on yıl öncekiyle aynı olup olmayacağı henüz belirlenmedi, ancak arşiv modasına ve geçmişin koleksiyonlarına giderek daha fazla takıntılı hale gelen yeni nesil ile başarı ve bol miktarda TikTok için sahne hazır.
Şu sıralar sosyal medya platformunda, Louis Vuitton'un Y2K modasının zirve noktası olan 2002 Murakami koleksiyonu Z kuşağının ilgisini çekiyor. Ancak Kusama'nın noktaları, fiyonklu saç bantları ve Zoey Deschanel'in 500 Days of Summer'da giyeceği türden kıyafetlerle tanımlanan tamamen farklı bir stil çağını temsil ediyor ; 2023 nihayet tuhaf 2010'ların modasının gerçekten geri dönüş yaptığı yıl olacak. Ne de olsa moda, Kusama'nın noktaları kadar döngüseldir.