Snapchat'te Arttırılmış Gerçeklik Konforuyla Alışveriş Deneyimi
AR teknolojisiyle kullanıcıyı buluşturan filtreler, dünyanın her neresinde olursanız olun bulunduğunuz yerden istediğiniz ürünü deneme şansı veriyor.
GÜNCELLEME TARİHİ: 29 Nisan 2022
Snapchat'in yeni hamlesi satış ve pazarlama dünyasındaki dengeleri değiştirecek gibi duruyor. AR teknolojisiyle donatılan filtreler kullanıcıya bulunduğu ortamdan istediği ürünleri deneme fırsatı sunuyor. Özellikle pandemi sebebiyle gerçek dünyayla temasımızın azalmasını içselleştirdiğimiz bir perspektifle baktığımızda oldukça fonksiyonel olan uygulama ardında köklü değişiklikler gerçekleştirebilecek bir domino etkisini de saklıyor. Başlangıç adımı olarak kabul ettiğimiz AR filtrelerle alışveriş, zamanla gelişerek mağaza kavramını gözle görülür miktarda azaltabilecek güçte.
Yine pandemi döneminde birçok markanın şubelerini kapatarak online alışveriş kanallarını güçlendirdiğine hep birlikte şahit olduk. Bu duruma bir de evinizden istediğiniz ürünü deneme alternatifi de gelince büyük bir çoğunluğun mağazalara ya da alışveriş merkezlerine alışveriş yapmak için gidip zaman kaybetmek yerine Snapchat kanalı üzerinden işlerini kolaylıkla halledebileceğine inanıyoruz.
Birçok marka tarafından kullanılmaya başlayan bu uygulama başta Z jenerasyonu olmak üzere gençlerin alışveriş alışkanlıklarını değiştirerek onlara ulaşmayı hedefliyor. Snapchat Ürün Değeri Direktörü Peter Sellis, Snapchat filtrelerinin günlük olarak ortalama 70 milyondan fazla kullanıcıyla buluştuğunu iletiyor. Sanal mağazaların ve bu tür yenilikçi adımların gezeneimiz ve karbon salınımı üzerine olan olumlu etkilerini de düşünürsek atılan her adım bizleri daha da heyecanlandırıyor.