Sosyal ağını söyle sana şirketini söyleyeyim
LIFESTYLE

Sosyal ağını söyle sana şirketini söyleyeyim

Amerikalı PR şirketi Burson - Marsteller, dünya devi şirketlerin sosyal ağ karnesini çıkardı. Buna göre en popüler sosyal ağ Twitter olurken, Microsoft’un ise sanal iletişim ağları üzerinde en popüler şirket olduğu görülüyor.

GÜNCELLEME TARİHİ: 12 Aralık 2009

Ünlü sosyal paylaşım sitesi Facebook mu, anlık 'ileti' özelliğiyle bir anda popülerleşen microblog Twitter mı, yoksa kurumsal blog'lar mı…

Yeni sanal iletişim ağları ne kadar rağbet görüyor?
Şirketler iletişim ve pazarlama faaliyetleri için hangi sosyal ağı tercih ediyor?


Halkla ilişkiler şirketi Burson-Marsteller tarafından yapılan bir araştırma, şirketlerin sosyal ağ ve blog'lara olan yakınlığını ortaya koyuyor. Amerika'nın en büyük 100 şirketini Facebook'ta yer alan fan sayfaları, Twitter hesapları ve kurumsal blog'ları açısından inceleyen Burson-Marsteller, araştırma sonucunda ilginç bir de rapor yayınladı. Rapora göre bazı şirketlerin insan kaynakları faaliyetlerinde ve işe alımlarda sosyal ağları kullandığı ortaya çıktı.Araştırmaya göre son dönemin adından sıkça söz ettiren sosyal ağı Twitter, kişisel kullanıcılar kadar şirketlerin de gözdesi konumunda.

Merkezi Amerika'da bulunan en büyük 100 şirketten 54'ünün mutlaka bir Twitter hesabı bulunuyor. Yüzde 32'si ise sanal iletişimde kurumsal blog'ları tercih ederken yüzde 29'u Facebook üzerinden birer fan sayfası açarak şirket popülerliğini korumayı hedefliyor. Yine en büyük 100 şirketin yüzde 21'i sosyal ağlardan yalnızca birini kullandığını belirtirken, yüzde 22'si iki ağı, yüzde 17'si de her üç ağı birden kullanıyor. Araştırmaya katılan şirketlerden yüzde 40'ının ise herhangi bir ağ ya da blog'da üyeliği bulunmuyor. Faaliyet ve duyurularını yalnızca bir sosyal ağ üzerinden duyuran şirketlerin gözdesi ise yine Twitter olarak öne çıkıyor. Twitter, yüzde 76 ile şirketlerce en fazla tercih edilen sosyal ağ olurken bunu yüzde 14 ile Facebook ve yüzde 10 ile kurumsal blog'lar takip ediyor.

İş ilanları Twitter'da
Twitter'ı belirli bir amaç için en sık kullanan şirketlerin ise teknoloji sektöründen çıktığı görülüyor. Özellikle Dell, IBM, Intel, Microsoft, Cisco ve HP, Twitter'ı en etkin kullanan şirketlerin başında geliyor. Telekomünikasyon sektöründe yer alan şirketlerin tamamı Twitter ya da Facebook hesabı bulunduğunu belirtirken, bankacılık sektöründen hiçbir firmanın Facebook kullanmaması dikkat çekiyor.Araştırma, şirketlerin sıklıkla hangi sosyal ağları kullandığının yanı sıra ne amaçla kullandıklarını da ortaya çıkarıyor. Şirketlerin yüzde 94'ü haber, duyuru ve güncellemeler için Twitter'ı tercih ettiğini söylerken, yüzde 67'si müşteri hizmetleri için, yüzde 57'si de promosyonlar ve anlaşmalar için Twitter'ı kullanıyor. Araştırmadan çıkan bir diğer ilginç sonuç da Twitter'ın şirketlerin insan kaynakları departmanlarınca da kullanıldığı yönünde. Araştırmada yer alan 100 şirketten 11'i, şirketteki açık pozisyonlar ve iş ilanları için Twitter'ı kullandığını belirtiyor.En popüler şirket MicrosoftAraştırmanın son ayağında ise Twitter'ın en popüler şirketleri sıralanıyor. Geçtiğimiz ay Twitter'da kullanıcılar tarafından en fazla takip edilen 10 şirket hesabını sıralayan araştırma listenin ilk sırasında Microsoft yer alıyor. Microsoft'u sırasıyla AT&T News, Walt Disney World News, MS Windows, Ford Motor Company, Target Inc., Dell Outlet, Cisco Systems, Comcast Cares ve Home Depot takip ediyor.