Geçmişte sigara, yalnızca erkekler tarafından tüketiliyordu. Maskülen bir ayrıntıydı o günün dünyasında. Ama "pazarlama" denilen şey ortaya çıktığında ve ilk olarak "pazarlama" odaklı çalışan zihinler ışıldadığında, erkekler tarafından talep edilen ve erkekler için üretilen sigara, pazar payını büyütmek ve tüketimi artırmak adına imaj değişikliğine uğradı. İnsanları, tüketim çılgınlığının yaşandığı bugünlere yaklaştırmada çok önemli olan bu adımla birlikte, sigara artık özgürlüğün ifadesiydi kadın için. O günün anlayışıyla kadını kadın yapan, evde oturma, erkek işlerine karışmama gibi ayrımcılıklardan bıkan bayan figürü, bu ses getiren çıkışla birlikte, özgürlüğünü simgelemek için sigaraya yöneldi. Yani pazarlamacıların ve firmaların istediği oldu, sigaranın tüketim oranı ve dolayısıyla pazar payı arttı.
İşte bu yüzdendir ki, eski yılların sigara ve alkol reklamlarında hep şuh hanımlar dikkat çeker. Biz de bakar, beğenir, paylaşırız.. :)
Kişisel gelişim; Ayşegül Güngör; http://aysegulg.blogspot.com
İşte bu yüzdendir ki, eski yılların sigara ve alkol reklamlarında hep şuh hanımlar dikkat çeker. Biz de bakar, beğenir, paylaşırız.. :)
Kişisel gelişim; Ayşegül Güngör; http://aysegulg.blogspot.com